Hoe werken wij?

In de zorg is het belangrijk om aan bepaalde punten te voldoen om bij te blijven bij alle nieuwe zaken en  nieuwtjes en ook zo het werk zo goed mogelijk en efficiënt te kunnen doen.

Meldcode veilig thuis

Iedereen als zorgverlener heeft ook als taak om de situatie thuis in de gaten te houden. Is de client angstig voor iemand in de thuissituatie? Heeft de client vaak blauwe plekken, of toont hij/zij andere opvallende kenmerken? 

Het lijkt onwerkelijk, maar het gebeurt. Wij als zorgverleners zijn dan verplicht om bij deze bepaalde kenmerken actie te ondernemen. Wij volgen een aantal stappen, en wanneer deze stappen zijn voltooid kan er een melding gemaakt worden bij veilig thuis. 

Wij volgen daarbij het stappen plan van V&VN om ook zo misverstanden te voorkomen. 

Nieuwe zorgvragen

Onze nieuwe clienten ontvangen wij vaak van de grotere thuiszorg instellingen, wij krijgen dan de vraag of er plek is bij ons. Ook hebben wij PGB clienten waar wij de zorg leveren. Via deze grotere thuiszorg organisaties maken wij gebruik van de diverse mogelijkheden, zo kunnen de clienten via daar bij de clientenraad aansluiten. 

Via de systemen hebben wij een dossier met alle nodige gegevens en maken wij rapportages en zo nodig een melding bij incidenten.

Echter zijn wij als zorgverleners de zorgaanbieders die u dagelijks zult zien.

Met wie werken wij samen?

Wij, Joep en Sarina werken samen met 2 andere zorg collega's. Ruud en Sandra. Ook zij zijn een klein thuiszorg organisatie die dezelfde zorg als ons levren. Wij werken met z'n vieren volgens een rooster samen. Op deze manier hebben wij  allemaal onze vrije dagen en is er altijd een invaller mocht er onverwachts iets gebeuren. Zo vallen wij voor elkaar in bij ziektes of vakanties.  

Op deze manier ziet u maar vier zorgverleners en blijft zo de zorg optimaal, daar wij alles goed na elkaar communiceren en een hecht team zijn.